Halaman

16/05/13

Alhamdulillah... Imamku!

Assalamualaikum,

lama benar rasanya saya tak update blog. Heheh...almaklumlah, sibuk menguruskan persiapan dan macam2 lagi. Hari ni, saya hanya ingin kongsikan pengalaman lalu dan kini. Alhamdulillah...

Hujung tahun 2011, kami berkenalan secara tidak sengaja dalam laman sosial. Tapi, tak pernah jumpa pun. Ada dia minta number telefon, tapi masa tu saya wat tak layan jer. Hoho... Baru kenal, tak tau macam mana kan.. So, tak berani la. Pastu, hujung bulan 1, si dia bersungguh-sungguh benar ingin menyunting hidupku. Masa tu, pikir banyak kali gak la... Bayangkan, tak pernah jumpa, tengok gambar pun dalam laman sosial jer. Boleh caya ke?

Then, saya cuba beri ruang untuknya. 01.02.2012, hubungan kami kian rapat. Kesungguhannya, ciri-ciri yang ditonjolkannya sedikit sebanyak dapat menawan hati ini. Ku lakukan solat istikharah, alhamdulillah petanda yang baik. Pada 07.04.2012, si dia bertandang ke rumah bertemu kedua orang tuaku dan menyatakan hasratnya untuk menyunting diriku. Subhanallah... Tidak ku sangka si dia benar2 ikhlas. Inilah pertama kali aku bertemu dirinya. Bukan berdua-duaan. Sebaliknya ditemani saudara serta orang tuaku.

Rasa cam tak peraya begitu cepat masa berlalu. 26.05.2012, kami telah mengikat tali pertunangan. Menitis air mataku...Bukan kerana sedih, tapi terlalu gembira kerna sebelum ini banyak dugaan dan ujian melanda diriku. Tapi, alhamdulillah kali ini Allah permudahkan urusanku. Bertunang bukan alasan kami berdua-duaan! Kami akan tetap di temani muhrim.

03.01.2013..Tarikh indah bagi kami berdua! Nak tau kenapa? Hehe.. Kami berkongsi tarikh lahir yang sama. Subhanallah...Hebatnya kuasa Allah...

11 bulan telah berlalu... 26.04.2013, tepat jam sepuluh malam di rumahku, akhirnya kami telah di akad nikahkan oleh abahku sendiri. Akhirnya,saat di tunggu2 telah pun tiba. Kami telah menjadi suami isteri yang sah. Malam itu, benar2 menyayat hatiku. Saat abah menggenggam erat tangan suamiku, ku dengar suaranya yang sebak untuk melepaskanku kepada insan lain. 24 tahun diriku di besarkan olehnya...Aku amat mengerti. Saat itu juga kulihat linangan air mata di pipi ibuku yang banyak membantu membesarkan aku selama ini... Mak, abah, kakak sayangkan mak dan abah. Terima kasih besarkan kakak sepenuh kasih sayang selama ini. Kini, kakak dah jadi isteri kepada seorang suami iaitu Mohd Fauzi. Insyaallah, kakak akan cuba jadi isteri yang solehah seperti mak.

Kepada suamiku tercinta, terima kasih kerna menjadi sebahagian hidupku. Terima kasih kerna menjadi imamku. Di kala ayang sakit, abang urutkan. Abang sanggup melayan karenah ayang. Abang tak kisah berhabis duit asalkan kesihatan ayang terjaga. Terima kasih abang. Mak, abah, jangan risau... Abang jaga kakak sebaiknya macam mak dan abah jaga, Terima kasih Ya Allah.. Terima kasih semua..:-)

2 ulasan:

  1. Akak.. Semoga menjadi isteri yang solehah...
    i'm craying now.... :'( rindu akak...

    BalasPadam
  2. Insyaallah adik..tq dear..kak pun rindukan adik..rindu nak keluar sama2, nak happy2, nak enjoy, main bowling..huhu

    BalasPadam